Ta strona wymaga JavaScript do poprawnego działaniaOgłoszenia
Gmina Kęty - w Kontakcie JST

Ogłoszenia

Zobacz najnowsze ogłoszenia z samorządu

Zapraszamy do wspólnego, radosnego uczczenia Święta Niepodległości!

7 dni temu

W imieniu Burmistrza Gminy Kęty zapraszamy do udziału w obchodach Święta Niepodległości 11 listopada.

 

Oficjalna część uroczystości rozpocznie się o godz. 9:00 na kęckim Rynku od koncertu patriotycznego w wykonaniu orkiestry dętej z Bulowic. Następnie Burmistrz Gminy Kęty oficjalnie przywita przybyłych gości, odśpiewany zostanie Mazurek Dąbrowskiego, a zgromadzone delegacje złożą kwiaty w miejscach pamięci – przy Grobie Nieznanego Żołnierza i pod tablicą Józefa Piłsudskiego. O godz. 9:30 odbędzie się przemarsz do parafii pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Kętach. Msza Święta w intencji Ojczyzny odprawiona zostanie o godzinie 10:00. Po nabożeństwie odbędzie się koncert organowy w wykonaniu Pawła Seligmana – organisty, pianisty, kameralisty, pedagoga i kierownika artystycznego wielu festiwali.

 

Z kolei popołudniu – o godz. 14:00 – na płycie kęckiego Rynku rozpocznie się druga już edycja wydarzenia Niepodległa: Radosna i Zdrowa, łączącego akcje profilaktyczne oraz widowisko muzyczne. Na scenie zobaczymy Zespół Wokale z repertuarem piosenki polskiej (godz. 14:20). Główną atrakcją dnia, przygotowaną we współpracy z Fundacją Gotowi do Działania, będzie koncert Łukasza Jemioły (godz. 15:00), podczas którego ten dobrze znany kęckiej publiczności wokalista i gitarzysta w towarzystwie Michała Wodza – klawiszowca, kompozytora i aranżera – zaprezentuje najpiękniejsze polskie retroprzeboje.

 

W ramach wydarzenia rozdanych zostanie 100 flag Polski, GZOZ w Kętach przeprowadzi bezpłatne badania profilaktyczne w gościnnych murach Miejsca Aktywności Mieszkańców Rynek 13, UMKS Kęczanin Kęty zachęci do zdrowego trybu życia i rezygnacji z używek, a Centrum Usług Społecznych w Kętach zaprosi do udziału w atrakcyjnych warsztatach dla dużych i małych. 

oficjalny_1200px.jpg

Obwodnica już otwarta!

21 dni temu

Dziś, w obecności zaproszonych gości, przedstawicieli lokalnych mediów oraz kierownictwa Gminy Kęty, odbyło się uroczyste otwarcie ostatniego odcinka obwodnicy Kęt, co stanowi domknięcie najważniejszej gminnej inwestycji drogowej ostatnich kilkunastu lat. Obwodnica Kęt, która powstawała w kilku etapach, ma łącznie 4,5 km długości, a wartość wszystkich prac, wykonanych w latach 2011-2025, to 56 750 000,00 zł, z czego aż 35 000 000,00 zł stanowią pozyskane przez Gminę Kęty środki zewnętrzne.

 

 

W wydarzeniu udział wzięli:

  • Wicemarszałek Sejmu RP Dorota Niedziela,
  • Wojewoda Małopolski Krzysztof Jan Klęczar,
  • Wicestarosta Oświęcimski Teresa Jankowska,
  • Dyrektor Oddziału Kraków firmy STRABAG Infrastruktura Południe Łukasz Płonka,
  • Burmistrz Gminy Kęty Marcin Śliwa,
  • I Zastępca Burmistrza Gminy Kęty Rafał Ficoń,
  • II Zastępca Burmistrza Gminy Kęty Marcin Blok,
  • Skarbnik Gminy Kęty Grażyna Zątek,
  • Sekretarz Gminy Kęty Ewelina Jura-Bączek,
  • były Burmistrz Gminy Kęty Roman Olejarz

 

a także przedstawiciele Rady Powiatu Oświęcimskiego, Rady Miejskiej w Kętach, byli i obecni pracownicy Urzędu Gminy Kęty, odpowiedzialni za prawidłowy przebieg inwestycji i mieszkańcy Kęt, od lat wyczekujący zakończenia inwestycji, która zdecydowanie odmieni komunikacyjne oblicze naszej gminy.

 

Zgromadzonych powitała dyrektor Wydziału Rozwoju UG Kęty Urszula Baczyńska-Śleziak, dziękując wszystkim za liczne przybycie i zapraszając do wygłoszenia kilku słów na temat kęckiej obwodnicy włodarza miasta, który z nieskrywaną dumą podkreślił wagę dzisiejszego wydarzenia:

– Staję przed Państwem i rzeczywiście melduję wykonanie zadania. Tego najważniejszego w gminie Kęty, jeśli chodzi o kwestię budowy dróg. Drodzy Państwo, to historia prawie dwudziestu lat, bo tak naprawdę pierwsze rozmowy o obwodnicy zaczęły się właśnie 20 lat temu – zaznaczył, podkreślając, że inwestycja jest wspólnym sukcesem wielu ludzi, od kierownictwa po pracowników UG Kęty. 

 

Następnie głos zabrali Wicemarszałek Sejmu RP Dorota Niedziela i Wojewoda Małopolski Krzysztof Jan Klęczar – kęczanie, dla których realizacja tej inwestycji miała szczególne znaczenie:

 Dla nas wszystkich, dla mieszkańców Kęt, zarówno dla Pana Wojewody, jak i dla mnie, to bardzo ważna inwestycja, bo będziemy jej używać co dnia. […] To radość z tego, że będziemy mieli świetny kawałek obwodnicy, który spowoduje, że nie będziemy stać w Rynku na światłach, a poza tym […] będziemy mieć lepsze tereny do m.in. rowerowych przejażdżek – zaznaczyła Pani Wicemarszałek, dodając, że skorzysta z obwodnicy od razu po zakończeniu uroczystego jej otwarcia.

 

– Mówiono, że tego się nie da skończyć, mówiono, że tego nie zrobimy – zauważył Wojewoda małopolski, dodając ze swadą: – Dziś, […] po latach, tak naprawdę od granic gminy Kęty z gminą Oświęcim – od miejscowości Łęki, do granic z Województwem śląskim aż pod Grupę Kęty dojedziemy dobrymi drogami […] i co ważne, dojedziemy ciągiem pieszo-rowerowym. Mówiono, że to niemożliwe. Okazało się to realne.

 

Następnie nadszedł moment, na który wszyscy zgromadzeni – a zwłaszcza fotoreporterzy – czekali z największą niecierpliwością – uroczyste przecięcie wstęgi. Symbolicznego otwarcia trasy ramię w ramię dokonali Wicemarszałek Sejmu RP Dorota Niedziela, Wojewoda Małopolski Krzysztof Jan Klęczar, Burmistrz Gminy Kęty Marcin Śliwa oraz Dyrektor Oddziału Kraków firmy STRABAG Infrastruktura Południe Łukasz Płonka.


Co ciekawe, pierwszym pojazdem, który ruszył po nowiutkim asfalcie, gdy tylko czerwona wstęga przestała zagradzać przejazd, było żółte Lamborghini – znak nowoczesności, postępu i rozwoju, który w naszej gminie z pewnością jeszcze bardziej przyspieszy za sprawą nowej obwodnicy.

 

B.K.S. / fot. M.H.


fotob-35444.jpg

Darmowe kursy Komunikacji Beskidzkiej w okresie święta zmarłych

21 dni temu

W związku z nadchodzącym dniem Wszystkich Świętych, 31 października oraz 1 i 2 listopada zostaną uruchomione dodatkowe bezpłatne kursy autobusu Komunikacji Beskidzkiej.


Autobus będzie kursował na trasie os. Nad Sołą/Basen – Kęty Cmentarz i z powrotem według załączonego wykazu.


 

WYKAZ PRZYSTANKÓW

Kierunek Kęty Cmentarz: 


  • Przystanki: Kęty Basen – os. Nad Sołą – ul. Żwirki i Wigury – os. Kardynała Wyszyńskiego – ul. Kościuszki – ul. Mickiewicza (k/kościoła) – ul. św. J. Kantego (przy ul. Szpitalnej – przystanek do wysiadania) – Kęty ZPW


Kierunek Kęty os. Nad Sołą Basen: 


  • Przystanki: Kęty ZPW – ul. Mickiewicza Mostki (koło ronda) – ul. Mickiewicza – os. Kardynała Wyszyńskiego – ul. Żwirki i Wigury - os. Nad Sołą – Kęty Basen 

 

Wydział Infrastruktury Gminnej

 

cropped-akt-foto-1275.jpg_t.jpg

Informacja o zmianie organizacji ruchu wprowadzanej przy cmentarzach w Kętach i Bielanach

21 dni temu

Od 31 października do 2 listopada 2025 roku organizacja ruchu na drogach w rejonie cmentarzy komunalnych w Kętach i  w Bielanach wprowadzona będzie w sposób analogiczny do lat poprzednich.


Kęty


Główny ruch pojazdów odbywać się będzie ul. Św. Jana Kantego w kierunku od centrum miasta do al. Jana Pawła II. Na ul. Św. Jana Kantego wprowadzony zostaje ruch jednokierunkowy od ul. Ogrodowej do al. Jana Pawła II, z możliwością jednostronnego parkowania. Kierowcy opuszczający parking przy cmentarzu kierowani będą z parkingu ul. Szpitalną w prawo w ul. Św. Jana Kantego do al. Jana Pawła II.

Do cmentarza będzie można też dojechać łącznikiem od ul. Adama Mickiewicza do ul. Św. Jana Kantego, przy czym wyjazd możliwy będzie tylko w kierunku al. Jana Pawła II.


Bielany


Główny dojazd do cmentarza odbywać się będzie od strony pl. św. Macieja, ulicą Beskidzką do ul. Plebańskiej. Na tym odcinku wprowadza się ruch jednokierunkowy z możliwością jednostronnego parkowania.

Wyjazd z parkingu przy cmentarzu możliwy będzie ul. Plebańską, tylko w kierunku ul. Kęckiej (droga wojewódzka nr 948).

Na ul. Plebańskiej wprowadza się ruch jednokierunkowy od ul. Beskidzkiej do drogi wojewódzkiej oraz w drugim kierunku na odcinku od ul. Beskidzkiej do ul. Solnej z możliwością jednostronnego parkowania pojazdów.


Prosimy o ostrożną jazdę, zwracanie szczególnej uwagi na oznakowanie, stosowanie się do przepisów ruchu drogowego oraz poleceń kierujących ruchem.


Wydział Infrastruktury Gminnej


cropped-akt-foto-1275.jpg_t.jpg

Webinarium „Wyłudzanie środków pieniężnych i danych ze szczególnym uwzględnieniem finansowania społecznościowego (crowdfundingu) w zakresie udzielania pożyczek”

29 dni temu

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza osoby fizyczne i prawne zainteresowane rynkiem crowdfundingowym jako inwestorzy, właścicieli projektów crowdfundingowych oraz dostawców usług finansowania społecznościowego na webinarium „Wyłudzanie środków pieniężnych i danych ze szczególnym uwzględnieniem finansowania społecznościowego (crowdfundingu) w zakresie udzielania pożyczek” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji. 

Webinarium odbędzie się 5 listopada 2025 roku (10:00-15:15).

 

Cel

Celem webinarium jest wskazanie jak się ustrzec przed przestępstwami powiązanymi z crowdfundingiem.

 

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: 

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=95326&p_id=18

 

Pytania

Aby webinarium w jak największym stopniu spełniało oczekiwania jego uczestników zachęcamy do kierowania anonimowych pytań dotyczących tematyki webinarium poprzez elektroniczny formularz, który będzie dostępny do 29 października 2025 roku:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=95323&p_id=18

 

Potwierdzenia możliwości udziału w webinarium zostaną przesłane do 4 listopada 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium.

W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości udziału w webinarium oraz zaproszenia zawierające link do spotkania będą przesyłane na bieżąco.

 

Informacje techniczne

W celu udziału w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do webinarium zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości udziału w webinarium oraz przekazaniu zaproszenia zawierającego link do spotkania.

 

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

5505-akt-fotob.jpg

LGD „Dolina Soły” zaprasza na bezpłatne konsultacje i doradztwo

29 dni temu

 

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Dolina Soły”

 

zaprasza: 

 

mieszkańców, podmioty gospodarcze i społeczne 

z obszaru gmin:

 Brzeszcze, Chełmek, Kęty, Oświęcim i Wieprz 

 

na bezpłatne konsultacje i doradztwo

z pracownikami LGD „Dolina Soły”

na temat możliwości dofinansowania w ramach

Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata

2023-2027 oraz Funduszy Europejskich dla Małopolski 2021-2027

 

w Biurze Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Dolina Soły”

ul. Kostka Jagiełły 6, 32-626 Zasole

tel. 690 128 018

www.dolinasoly.eu

czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach:

poniedziałek, środa, czwartek 8:00-16.00

wtorek 8:00-17:00, piątek 8:00-15:00



5509-akt-fotob.jpg

Publikacja edukacyjna dla seniorów i ich opiekunów „Oszustwa z wykorzystaniem wizerunku Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego – jak działają oszuści i jak się przed nimi chronić”

29 dni temu

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, wydał publikację edukacyjną dla seniorów i ich opiekunów „Oszustwa z wykorzystaniem wizerunku Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego – jak działają oszuści i jak się przed nimi chronić”.

 

Celem publikacji jest upowszechnianie wiedzy na temat sposobów działania oszustów, którzy wykorzystują wizerunek Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) i Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego do popełniania przestępstw. W publikacji zwrócono uwagę na najważniejsze zasady bezpieczeństwa i prawidłowe sposoby reagowania w przypadku kontaktu z oszustem.

Wersję elektroniczną publikacji można bezpłatnie pobrać ze strony:

 

Wydział Polityki Społecznej

Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie

5500-akt-fotob.jpg

Rozpoczął się nabór wniosków stypendialnych „Małopolski program wspierania uczniów”!

miesiąc temu

Rozpoczął się nabór wniosków w programie wspierania uczniów, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytetu FEMP.06 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Małopolski 2021-2027.

 

Tegoroczna edycja pierwszy raz obejmuje dwa niezależne komponenty projektu: 


  • Pierwszy z nich - realizowany od roku szkolnego 2023/ 2024 - jest trzecią edycją. Komponent jest adresowany jest do uczniów zdolnych, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Pod uwagę będą brane okoliczności: niski dochód w przeliczeniu na członka rodziny, posiadanie statusu osoby niepełnosprawnej lub występowanie niepełnosprawności w najbliższej rodzinie, wywodzenie się z rodziny samotnie wychowującej dziecko lub wielodzietnej.
  • Drugi komponent po raz pierwszy jest adresowany do uczniów zdolnych, z syndromem nieadekwatnych osiągnięć. W ubiegłym roku szkolnym młodzi ludzie byli objęci dodatkowym wsparciem w projekcie, poprzez uczestniczenie w dedykowanych zajęciach w szkołach podstawowych, do których uczęszczają.

 

Komponent jest realizowany przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, w partnerstwie z 47 organami prowadzącymi 90 szkół podstawowych, z których w ubiegłym roku szkolnym uczestniczyła połowa.

 

W zakresie komponentu pierwszego celem udzielenia wsparcia stypendialnego jest:


  • Wzmocnienie potencjału uczniów zdolnych znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej w zakresie przedmiotów obowiązkowych, dla których została określona podstawa programowa kształcenia ogólnego.
  • Niwelowanie powstałych w tym zakresie barier.
  • Zachęcanie uczniów do podnoszenia wyników edukacyjnych.
  • Mobilizowanie uczniów do poszerzania swojej wiedzy poprzez udział w konkursach i olimpiadach, związanych z przedmiotami zawartymi w podstawie programowej kształcenia ogólnego.

 

Zadaniem komponentu drugiego jest motywowanie uczniów zdolnych z syndromem nieadekwatnych osiągnięć do pracy nad własnym rozwojem.

 

Ze wsparcia jakie daje „Małopolski program wspierania uczniów” w zakresie komponentu pierwszego mogą skorzystać uczniowie szkół podstawowych (począwszy od klasy drugiej) oraz ponadpodstawowych (wszystkich typów), pobierający naukę na terenie Województwa Małopolskiego.

W przypadku komponentu drugiego wsparcie obejmuje uczniów, uczęszczających w ubiegłym roku szkolnym do szkoły podstawowej (począwszy od klasy drugiej), którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie w procesie rekrutacji poprzedzonym diagnozom.

 

Stypendium przyznawane jest na rok szkolny 2025/ 2026, od 1 września 2025 roku do 31 sierpnia 2026 roku. Wysokość w przypadku komponentu pierwszego wynosi:


  • 4 200 zł brutto – dla uczniów klas 2-4 szkół podstawowych,
  • 6 600 zł brutto – dla uczniów klas 5-8 szkół podstawowych,
  • 7 200 zł brutto – dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

 

Uczniowie objęci wsparciem stypendialnym w zakresie komponentu drugiego otrzymają kwoty:


  • 4 200 zł brutto – dla uczniów klas 3-5 szkół podstawowych,
  • 6 600 zł brutto – dla uczniów klas 6-8 szkół podstawowych oraz 1 klasy szkoły ponadpodstawowej.

Łącznie w bieżącym roku szkolnym zaplanowano przyznanie około 1100 stypendiów na kwotę prawie siedmiu mln zł.

 

Wnioski o przyznanie stypendium (w każdym z komponentów) z „Małopolskiego programu wspierania uczniów”, współfinansowanego ze środków UE, można składać do 22 października 2025 roku, w następujący sposób:

 


  • Pocztą/ kurierem na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków, z dopiskiem: Departament Edukacji – MPWU UE (komponent 1 lub komponent 2) 2025/ 2026;
  • Osobiście w:
  • Krakowie: siedziba UMWM, przy ul. Racławickiej 56 – Dziennik Podawczy, parter, budynek „B”,
  • Nowym Sączu: Agenda Zamiejscowa UMWM, przy ul. Jagiellońskiej 52, piętro II, p. 206 – Dziennik Podawczy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego,
  • Tarnowie: Agenda Zamiejscowa UMWM, przy al. Solidarności 5-9 – Dziennik Podawczy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, piętro I, p. 123,
  • a także we wszystkich innych lokalizacjach UMWM w Krakowie oraz Agendach Zamiejscowych w: Miechowie, Nowym Targu, Oświęcimiu, Suchej Beskidzkiej i Zakopanem oraz Lokalnych Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich w: Krakowie, Chrzanowie, Nowym Sączu, Nowym Targu i Tarnowie.

 

Szczegółowe informacje, w tym niezbędne formularze oraz dane kontaktowe do ubiegania się o stypendium dostępne są na stronie internetowej: www.malopolska.pl, zakładka: dla mieszkańca / edukacja / Małopolskie Programy Stypendialne oraz linkami: komponent pierwszykomponent drugi.

 

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w Krakowie

5480-akt-fotob.jpg

MF i KAS współpracują ze środowiskiem księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów

miesiąc temu

 

  • Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa prowadzą działania informacyjno-edukacyjne nt. Krajowego Systemu e-Faktur.
  • 24 września wystartowała akcja szkoleniowa „Środy z KSeF”, która będzie trwać do połowy grudnia.
  • Kolejnym krokiem jest udział ekspertów MF i KAS w wydarzeniach organizowanych przez środowiska branżowe, w tym środowisko księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów.

 

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom i zapewnić odpowiednie przygotowanie do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) współpracują ze wszystkimi zainteresowanymi środowiskami branżowymi.

 

Oprócz spotkań organizowanych przez izby administracji skarbowej i urzędy skarbowe, eksperci MF i KAS dzielą się swoją wiedzą podczas szkoleń, warsztatów i webinariów organizowanych przez organizacje, które zrzeszają specjalistów. W najbliższym czasie pracownicy resortu finansów wezmą udział w webinariach przeznaczonych dla księgowych, biur rachunkowych, biegłych rewidentów, przedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych praktycznym korzystaniem z KSeF.

Szczegółowe informacje na temat najbliższego webinarium zatytułowanego „Wystawianie i otrzymywanie faktur w KSeF”, które odbędzie się 29 października, znajdują się pod adresem: https://webinar.skwp.pl/ksef-mf-2.

 

Środy z KSeF


„Środy z KSeF” to cykl bezpłatnych szkoleń i webinariów organizowanych przez resort finansów, którego celem jest pomoc przedsiębiorcom w przygotowaniach do wdrożenia obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur. Spotkania odbywać się będą we środy – zarówno stacjonarnie, jak i on-line – aby każdy mógł wziąć w nich udział w dogodnej formie. Cykl rozpoczął się 24 września 2025 r. i potrwa do połowy grudnia 2025 r.


Szczegółowe informacje o terminach i sposobach uczestnictwa w szkoleniach są publikowane na stronach urzędów skarbowych, izb administracji skarbowej oraz na stronie ksef.podatki.gov.pl.


Ministerstwo Finansów - Krajowa Administracja Skarbowa

 

cropped-akt-foto-5484.jpg

Załóż konto! Nowa kampania informacyjna KRUS

miesiąc temu

Co trzeci emeryt i rencista rolniczy odbiera swoje świadczenie z KRUS za pośrednictwem poczty, w gotówce, a nie poprzez konto bankowe. Ten utrwalony przez lata nawyk kosztuje Kasę około 70 milionów złotych rocznie.

KRUS inauguruje właśnie kampanię informacyjną, która ma zachęcić seniorów do zakładania rachunków bankowych.

 

Kampania skierowana jest do świadczeniobiorców KRUS i ich rodzin. Jej celem jest przekonanie odbiorców, że założenie konta daje więcej korzyści niż otrzymywanie i przechowywanie pieniędzy w gotówce, służy bezpieczeństwu, kontroli nad finansami, wygodzie i oszczędzaniu. 

– Jesteśmy świadomi, że dla starszego pokolenia możliwość operowania gotówką i bezpośrednie, wieloletnie relacje z listonoszem to wartość sama w sobie – mówi Dariusz Rohde, prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. – Ale z drugiej strony dostrzegamy też ułomności tego rozwiązania. Pieniądze na koncie są bezpieczniejsze, co ma znaczenie w niespokojnych czasach i trafiają do seniora dużo szybciej niż za pośrednictwem poczty. Własne konto to lepsza możliwość zarządzania finansami, lokowania pieniędzy i kontroli wydatków. Wystarczy przełamać niechęć do nowoczesnych rozwiązań, skorzystać ze wsparcia dzieci lub wnuków przy założeniu rachunku a bezpieczeństwo finansowe seniorów ulegnie zdecydowanej poprawie. I właśnie o tym chcemy rozmawiać z rolnikami.

 

Duże znaczenie ma tu również aspekt ekonomiczny. KRUS poszukuje oszczędności, chce efektywnie zarządzać swoimi wydatkami, a w tej perspektywie kwota około 70 milionów złotych rocznych kosztów to stawka, o którą warto zagrać: 

– Za każdy przekaz pieniężny z wykorzystaniem usług pocztowych płacimy 18 złotych – podkreśla Agnieszka Myśliwiec, główny księgowy Kasy. – Miesięcznie daje to kwotę około 6-7 milionów. Te pieniądze mogłyby pozostać w KRUS i być lepiej spożytkowane dla dobra polskich rolników, m.in. na poprawę funkcjonowania działalności Kasy, w tym na przykład ułatwienie rolnikom dostępu do naszych usług poprzez aplikację mobilną KRUS.

 

Z perspektywy rolnika, emeryta i rencisty KRUS transfer świadczenia przelewem przynosi wiele korzyści: 

  • pieniądze na koncie pojawiają się szybciej niż za pośrednictwem poczty, czasami nawet o dwa-trzy dni wyprzedzają stały miesięczny termin wypłaty świadczenia,
  • posiadanie rachunku bankowego umożliwia ułatwia dostęp do wielu usług publicznych,
  • własne konto ułatwia inwestowanie, kontrolę wydatków i oszczędności,
  • pozwala rodzinie na wypłatę środków z tytułu organizacji pogrzebu z konta zmarłego świadczeniobiorcy. 

 

W banku pieniądze z emerytury i renty seniora są bezpieczne, a lokaty gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do kwoty 100 tysięcy euro. Wiele banków oferuje prowadzenie ROR przy regularnych wpływach za darmo, a po pieniądze nie trzeba jeździć do odległego banku, czy bankomatu. Gotówkę można wypłacać także podczas zakupów w wielu wiejskich sklepach, korzystając z usługi cashback, polegającej na wypłacie pieniędzy w punkcie sprzedaży, czyli np. w sklepie spożywczym, kiosku, na stacji benzynowej lub w aptece. Wystarczy zapłacić kartą choćby symboliczną kwotę i poinformować sprzedawcę o chęci wypłaty i odebrać gotówkę.

– Bardzo liczymy na ludzi młodych – dodaje prezes Dariusz Rohde. – Na ich pomoc w założeniu konta rodzicom, babci czy dziadkowi, na wsparcie przy pierwszych operacjach i wyjaśnienie zawiłości technologicznych. Operacje z użyciem karty, telefonu, zegarka czy opaski są coraz bardziej intuicyjne i uproszczone, a sieć punktów, w których można zrealizować wypłaty, ogromna. Dlatego też część naszej kampanii adresowana będzie właśnie do dzieci i wnuków. 

 

KRUS ma ponad 1 mln 171 tys. świadczeniobiorców, czyli osób pobierających emerytury, renty, czy renty rodzinne. Z danych Biura Statystyki KRUS wynika, że w sierpniu pieniądze na rachunki bankowe otrzymało z KRUS ponad 774 tys. osób, a 397 tysięcy – przekazem pocztowym.

Największa grupa rolniczych seniorów, którzy otrzymują świadczenie bezpośrednio na rachunek bankowy, mieszka na Opolszczyźnie – tam z usług bankowych korzysta niemal 77 proc. uprawnionych do odbioru świadczeń z KRUS. W Lubuskiem, Podlaskiem, na Pomorzu, w Wielkopolsce i w województwie kujawsko-pomorskim emerytury i renty dostaje na konto ponad 70 procent świadczeniobiorców.

Z kolei największe przywiązanie do przekazów pocztowych deklarują mieszkańcy Podkarpacia, gdzie aż 43 proc. emerytów i rencistów KRUS otrzymuje świadczenie w tradycyjny sposób – od listonosza. Podobnie jest w Małopolsce (42,3 proc.) oraz na Mazowszu (36,2 proc.).

 

Nowa kampania informacyjna KRUS prowadzona będzie głównie za pośrednictwem placówek terenowych Kasy, z wykorzystaniem plakatów, ulotek i marketingu bezpośredniego (mailing, rozmowy telefoniczne, kontakty osobiste), a także przy użyciu mediów społecznościowych i działań public relations.

Elżbieta Oppenauer

Rzecznik prasowy KRUS


5487-akt-foto.jpg

Uwaga na fałszywe maile o kontroli podatkowej

miesiąc temu

 

  • Oszuści podszywający Krajową Administrację Skarbową (KAS) wysyłają fałszywe wiadomości e-mail o wszczęciu kontroli podatkowej.
  • Autorzy e-maili zachęcają, aby kliknąć w niebezpieczne linki w celu uzyskania szczegółowych informacji.
  • Zwracaj uwagę na adres nadawcy e-maila. Jeśli nie kończy się na „gov.pl”, a wiadomość dotyczy spraw urzędowych, zwiększ czujność.
  • Jeśli otrzymałeś podejrzaną wiadomość e-mail, albo masz wątpliwości co do jej autentyczności, skontaktuj się z infolinią KAS: 22 330 03 30.

 

Przestrzegamy przed oszustami, którzy za pomocą fałszywych e-maili próbują wyłudzić dane. Oszuści wysyłają fałszywe wiadomości e-mail, które zapowiadają kontrolę podatkową. Wiadomości zachęcają do kliknięcia w niebezpieczne linki lub załączniki. Po kliknięciu w link, użytkownik jest przekierowywany do serwisu, który może wymagać podania poufnych danych. Jest to próba wyłudzenia informacji. Oszuści próbują zdobyć poufne informacje, takie jak: dane osobowe, numery kont bankowych, adresy i hasła poczty elektronicznej.

 

Przykładowa treść fałszywych wiadomości (pisownia oryginalna):

 

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS)

Adres e-mail: xxxxx

 

Na podstawie art. 282 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, zawiadamiam o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej w zakresie: podakatek VAT za okres od 01.01.2025 do 31.8.2025. Kontrola zostanie przeprowadzona przez pracowników urzędu skarbowego. Szczegółowe informacje dotyczące wymaganych dokumentów znajdują się na stronie:

[Przejdź do szczegółów]

Kliknij, aby uzyskać więcej informacji

Krajowa Administracja Skarbowa

 

 

Co robić w przypadku próby oszustwa?

Należy pamiętać, aby nigdy nie podawać nikomu poufnych informacji, zwłaszcza po otrzymaniu podejrzanych wiadomości e-mail czy SMS zawierających prośbę o udostępnienie danych.

Jeżeli otrzymana wiadomość e-mail lub SMS budzi Państwa wątpliwości, lub gdy ktoś zadzwonił i podał się za pracownika urzędu skarbowego żądając wrażliwych informacji, zachęcamy aby zadzwonić i wyjaśnić tę sytuację na infolinii KAS: 22 330 03 30.

Zachęcamy również do korzystania z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.

 

Ministerstwo Finansów - Krajowa Administracja Skarbowa


5463-akt-fotob.jpg

Mammobus ponownie w Kętach

miesiąc temu


  • Narodowy Fundusz Zdrowia zaprasza mieszkanki powiatu oświęcimskiego na mammografię.
  • W programie profilaktyki raka piersi bezpłatnie, raz na dwa lata, mogą zbadać się panie w wieku 45-74 lata.
  • Badania są wykonywane w pracowniach stacjonarnych i w mammobusach.
  • W październiku mammobus zaparkuje w Oświęcimiu i Kętach.

 

Program profilaktyki raka piersi, który finansuje Narodowy Fundusz Zdrowia, jest przeznaczony dla kobiet w wieku 45-74 lata. W ramach niego mogą one raz na dwa lata wykonać badanie mammograficzne. Bezpłatnie, bez skierowania, bez kolejek. Wystarczy zgłosić się do jednej z 33 pracowni stacjonarnych w regionie albo do mobilnego gabinetu – mammobusu.

 

Mammobusy docierają przede wszystkim do mniejszych miejscowości i wsi, by mieszkające tam kobiety mogły kontrolować swoje piersi bez konieczności dalekich podróży. Diagnostyka na ich pokładzie nie różni się jakością od tej wykonywanej w stacjonarnej pracowni.

 

Mammografię wykonuje się specjalnym aparatem, wytwarzającym promieniowanie przy użyciu czułych błon rentgenowskich. W trakcie badania każda z piersi jest umieszczana na małej podstawce i dociskana plastikową płytką od góry oraz z boku (ucisk trwa zaledwie kilka sekund), co pozwala uzyskać po dwa obrazy dla każdego sutka. Następnie są one analizowane przez specjalistę - lekarza radiologa.

 

Jeśli badanie nie wykaże nieprawidłowości, wystarczy je powtórzyć po upływie dwóch lat. W pozostałych przypadkach pacjentka jest kierowana na pogłębioną diagnostykę. Może ona obejmować poradę lekarską, mammografię uzupełniającą, USG piersi czy biopsję.

 

Adresy pracowni stacjonarnych oraz pełen terminarz postojów mammobusów są dostępne na stronie: www.nfz-krakow.pl w zakładce „Profilaktyka z NFZ”. Informacje o programie profilaktyki raka piersi można także uzyskać dzwoniąc pod bezpłatny, całodobowy numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.

 

Mammobus w powiecie oświęcimskim:

  • gmina Oświęcim
  • 20 października Oświęcim, ul. Jadwigi 11, przy Kauflandzie, godz. 9-17,
  • tel. do rejestracji: 58 767 34 44;
  • gmina Kęty
  • 20 października, Kęty, os. Nad Sołą 29 (przy krytej pływalni), godz. 9-17,
  • tel. do rejestracji: 58 767 34 44.


Małopolski Oddział Wojewódzki

Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie

5450-akt-foto.jpg

V Nabór wniosków na działalność gospodarczą!

miesiąc temu

Informujemy, że od 06.10.2025 r. do 10.10.2025 r. będzie prowadzony V nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Oświęcimiu. 

 

Kwota dofinansowania na rok 2025 r. wynosi 30.000,00 zł.

 

Wnioski na dotację dostępne są w dokumentach do pobrania: Link do pobrania wniosku na dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej.

W jednym naborze dofinansowanie może zostać przyznane dla maksymalnie 15 osób, których wnioski zostały ocenione najwyżej.

 

Dostępne środki przeznaczone są przede wszystkim dla osób:

  • powyżej 50 roku życia,
  • niepełnosprawnych,
  • długotrwale bezrobotnych,
  • osób do 30 roku życia. 
  •  

 

Dokumenty potrzebne do naboru:

  1. Uzupełniony wniosek na działalność gospodarczą
  2. Załączniki do wniosku (tj. prawo do lokalu, oferty cenowe)
  3. Formularz o pomocy de minimis

 

Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu


5447-akt-foto.jpg

Nabór do Małopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego VII kadencji

miesiąc temu

Marszałek Województwa Małopolskiego Łukasz Smółka zaprasza organizacje pozarządowe do udziału w wyborach do Małopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Małopolska Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym Samorządu Województwa Małopolskiego, funkcjonującym w oparciu o zasady dialogu obywatelskiego. W obszarze zainteresowania Rady jest troska o poprawę relacji partnerskich obu sektorów oraz doskonalenie form współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi. Rada jest powoływana na podstawie art. 41a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.


Dlaczego warto być w Małopolskiej Radzie? Bo możesz:


  • mieć wpływ na politykę województwa małopolskiego w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  • nawiązywać szerokie kontakty i łączyć siły w kreowaniu polityki krajowej wobec NGO (MRDPP jest członkiem Konwentu Wojewódzkich Rad Działalności Pożytku Publicznego i współpracuje z Krajową Radą Działalności Pożytku Publicznego).


Kto może zgłosić kandydata do MRDPP?


Organizacja pozarządowa działająca na terenie Małopolski w danym regionie wyborczym może zgłosić jednego kandydata. Organizacja potwierdza zgłoszenie swojego kandydata na formularzu zgłoszeniowym, zgodnie ze sposobem reprezentacji.

W celu zachowania regionalnego składu Rady, województwo zostało podzielone na 5 regionów wyborczych:

1. Małopolska Zachodnia obejmujący m. Oświęcim oraz powiaty: suski, wadowicki, chrzanowski, oświęcimski, olkuski;

2. Krakowski Obszar Metropolitalny obejmujący powiaty: krakowski, miechowski, myślenicki, proszowicki, wielicki;

3. Region Tarnowski obejmujący m. Tarnów oraz powiaty: dąbrowski, tarnowski, brzeski, bocheński;

4. Małopolska Południowa obejmujący m. Nowy Sącz oraz powiaty: nowotarski, tatrzański, limanowski, nowosądecki, gorlicki;

5. Miasto Kraków.


W każdym regionie wyborczym do Rady wybranych zostanie dwóch reprezentantów organizacji pozarządowych.


Jakie warunki musi spełnić kandydat do MRDPP?


  • Posiadać wiedzę z zakresu funkcjonowania organizacji pozarządowych w przestrzeni publicznej;
  • Posiadać doświadczenie w pracy społecznej/wolontariacie (w tym pełnione funkcje i najważniejsze osiągnięcia) w organizacji pozarządowej;
  • Wskazać działania/aktywności jakie chciałaby/chciałby podjąć będąc w MRDPP;
  • Uzyskać minimum 10 imiennych rekomendacji od małopolskich organizacji pozarządowych;


Zgłoszenia należy składać w terminie do 31 października 2025 r.


Ogłoszenie, formularz zgłoszeniowy, rekomendację oraz regulaminy dotyczące naboru i działania Małopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej  

Informacje o wyborach można również uzyskać pod numerem telefonu 12 61 60 538 lub kierując pytanie na adres e-mail: [email protected] 

Przypominamy również, iż istnieje możliwość dokonania zgłoszenia osobiście w jednej z Agend Zamiejscowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, godziny otwarcia: poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00.

5443-akt-foto.jpg

Zawiadomienie o IV sesji V kadencji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kętach

2 miesiące temu

PORZĄDEK OBRAD

IV sesji V kadencji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kętach 

zwołanej na piątek 26 września 2025 r. o godz. 9.00 w sali sesyjnej Urzędu Gminy Kęty

 

1.  Otwarcie sesji.

2.  Stwierdzenie prawomocności i ustalenie porządku obrad.

3.  Przyjęcie protokołu z III sesji.

4.  Młodzieżowe Drużyny Pożarnicze w Gminie Kęty.

5.  Interpelacje i zapytania radnych.

6.  Wolne wnioski i informacje.

7.  Zamknięcie sesji. 

 

 

Przewodniczący

Młodzieżowej Rady Miejskiej w Kętach

Mateusz Maciąga


cropped-akt-foto-1275.jpg_t.jpg

Zawiadomienie o X sesji III kadencji Miejskiej Rady Seniorów w Kętach

2 miesiące temu

PORZĄDEK OBRAD

X sesji III kadencji Miejskiej Rady Seniorów w Kętach 

zwołanej na czwartek 25 września 2025 r. o godz. 9.00 

w sali sesyjnej Urzędu Gminy Kęty

 

Porządek obrad:

1.  Otwarcie sesji.

2.  Stwierdzenie prawomocności i ustalenie porządku obrad.

3.  Przyjęcie protokołu z IX sesji.

4.  Informacja Przewodniczącej Rady o działaniach w okresie międzysesyjnym.

5.  Informacja o działalności Gminnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kętach.

6.  Interpelacje i zapytania radnych.

7.  Wolne wnioski i informacje.

8.  Zamknięcie sesji. 

Przewodnicząca

Miejskiej Rady Seniorów w Kętach

Krystyna Mirańska-Handzlik


cropped-akt-foto-1275.jpg_t.jpg

Rodzinny Piknik Ekologiczny i Rajd Przedszkolaka

2 miesiące temu

Gmina Kęty serdecznie zaprasza wszystkich mieszkańców na rodzinny Piknik Ekologiczny, który odbędzie się w niedzielę 21 września 2025 r. w godz. od 12:00 do 16:00 na terenie targowiska miejskiego przy ul. Sobieskiego w Kętach. Atrakcji, ekoanimacji i okazji do nauki oraz aktywnego, rodzinnego spędzenia czasu nie zabraknie!

 

Piknik stanowi część kampanii informacyjno-edukacyjnej „Gmina Kęty dba o klimat”, realizowanej w ramach projektu „Rozwój błękitno-zielonej infrastruktury na terenie gminy Kęty”, dzięki któremu już niebawem będziemy mogli cieszyć się z czterech nowych, pięknych parków kieszonkowych!

 

W programie pikniku przewidziano moc ekologicznych atrakcji zarówno dla dzieci, jak i dorosłych.

 

W szczególności zapraszamy do zapoznania się ze stanowiskami ekoedukacyjnymi, na których przeprowadzone zostaną warsztaty ekologiczne, dotyczące kreatywnego wykorzystania odpadów oraz tworzenia schronień dla zwierząt i ekoprzedmiotów codziennego użytku. Pod okiem instruktorów wykonać będzie można m.in. domki dla zapylaczy, ogródek ziołowy, bomby nasienne czy ręcznie szyte zabawki.


Podczas pikniku odwiedzić będzie można także stanowiska eksperckie, prezentujące wiedzę z zakresu ochrony klimatu i powietrza oraz bioróżnorodności. Dostępne będą też stanowiska ekorozrywkowe: ekopokój zagadek czy też koło fortuny z nagrodami.


W ramach imprezy będzie można także zdobyć „pakiety oszczędzania energii i wody”, zawierające żarówki LED oraz listwy zasilające, ograniczające straty energii elektrycznej, a także perlatory zmniejszające zużycie wody. Na chętnych czekać będą także sadzonki wrzosa – miododajnej rośliny rodzimej, idealnej do posadzenia jesienią w ogrodzie lub na balkonie!

 

Z kolei dla najmłodszych przygotowano liczne gry, zabawy i animacje o tematyce ekologicznej.


Piknikowi towarzyszyć będzie także piąta edycja Rajdu Przedszkolaka w gminie Kęty, do udziału w której zapraszamy wszystkie dzieci w wieku przedszkolnym!

Maluchy mogą uczestniczyć w rajdzie tylko pod opieką swoich rodziców lub opiekunów prawnych. Każdy z uczestników obowiązkowo musi posiadać kask ochronny. Dzieci mogą poruszać się wyłącznie na rowerach bądź popularnych rowerkach biegowych. Niedopuszczalne jest używanie hulajnóg, rolek i deskorolek, motorowerów i innych środków lokomocji!

Zgłoszenia do rajdu przyjmowane będą na stanowisku organizatora w dniu imprezy (21 września) od 13:00 do 13:45. Start rajdu: 14:00.


Uwaga! Udział w rajdzie i pikniku jest bezpłatny!


Więcej szczegółów oraz wzór zgody rodzica/opiekuna w załączonym regulaminie.

 


Działania edukacyjno-ekologiczne w ramach kampanii „Gmina Kęty dba o klimat” realizowane są dzięki Funduszom Europejskim pozyskanym w ramach Działania 8.14 Transformacja klimatyczna, Typ projektu A Rozwój zielono-niebieskiej infrastruktury w powiązaniu z rozwojem usług ekosystemowych i edukacją klimatyczną.


Biuro projektu „Rozwój błękitno-zielonej infrastruktury na terenie gminy Kęty”


2025_RAJD_PRZEDSZKOLAKA.jpg

LGD „Dolina Soły” zaprasza na tematyczne spotkanie sieciujące

2 miesiące temu

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania 

„Dolina Soły”

 

zaprasza: 

 

Wszystkich potencjalnych partnerów, w szczególności:

przedsiębiorców

przedstawicieli organizacji pozarządowych

przedstawicieli jednostek sektora publicznego

 

z obszaru gmin: Brzeszcze, Chełmek, Kęty, Oświęcim i Wieprz

 

do uczestnictwa w:

 Tematycznym spotkaniu sieciującym

 

  Celem spotkania jest:

utworzenie nowych partnerstw i współprac,

zsieciowanie działania na rzecz rozwoju obszaru LSR w obszarze turystyki industrialnej i historycznej, innowacyjnego wykorzystania zasobów, które posiadają wielki potencjał turystyczny oraz wdrażania nowoczesnych rozwiązań i technologii

 

które odbędzie się: 

 

17.09.2025 r. o godz. 15:00

w siedzibie Stowarzyszenia LGD „Dolina Soły”

ul. Kostka Jagiełły 6, 32-626 Zasole

 

Zgłoszenia pod nr tel. 690 128 018. Liczba miejsc ograniczona

 

Osoby ze szczególnymi potrzebami prosimy o przekazanie informacji o koniecznych dostosowaniach sali szkoleniowej oraz innych niezbędnych udogodnień podczas rejestracji telefonicznej.


5378-akt-fotob.jpg

LGD „Dolina Soły” zaprasza przedsiębiorców do udziału w kampanii informacyjnej nt. możliwości ubiegania się o wsparcie finansowe

2 miesiące temu

 

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania 

„Dolina Soły”

 

zaprasza: 

 

Wszystkich potencjalnych wnioskodawców w tym:

przedsiębiorców

przedstawicieli organizacji pozarządowych

przedstawicieli jednostek samorządów terytorialnych

mieszkańców obszaru, ze szczególnym uwzględnieniem osób w niekorzystnej sytuacji

 

z obszaru gmin: Brzeszcze, Chełmek, Kęty, Oświęcim i Wieprz

do uczestnictwa w:

 Kampanii informacyjnej nt. możliwości ubiegania się o wsparcie finansowe

 

celem Kampanii jest:

  • poinformowanie ogółu społeczeństwa z obszaru LGD o możliwościach uzyskania dofinansowania
  • zapoznanie mieszkańców z potencjalnym harmonogramem i budżetem naborów
  • przedstawienie celów, przedsięwzięć i wskaźników
  • zapoznanie mieszkańców z  potencjalnymi kryteriami wyboru operacji oraz procedurą wyboru i oceny operacji w ramach LSR

 

która odbędzie się 

 

w dniu 17.09.2025 r. o godz. 13:00 

w siedzibie Stowarzyszenia LGD „Dolina Soły” 

ul. Kostka Jagiełły 6, 32-626 Zasole

 

Zgłoszenia pod nr tel. 690 128 018. Liczba miejsc ograniczona

Osoby ze szczególnymi potrzebami prosimy o przekazanie informacji o koniecznych dostosowaniach sali szkoleniowej oraz innych niezbędnych udogodnień podczas rejestracji telefonicznej.

 


5378-akt-fotob.jpg

Uwaga! Dziś przerwy w dostawie wody w związku z usuwaniem awarii

2 miesiące temu

Miejski Zakład Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Kętach informuje, że 10 września 2025, tj. we środę od 8:00 do 15:00 będą występować przerwy w dostawie wody w Kętach na:


  • os. Wyszyńskiego - numery: 3, 3A, 6, 7, 9, 10, 11, 12,
  • ul. Żwirki i Wigury - numery: 26, 27, 27A, 27B, 27D, 28, 30.

 

Przerwy w dostawie wody wynikają z konieczności podjęcia prac, mających na celu usunięcie awarii. Za wszelkie niedogodności wynikające z braku wody przepraszamy.



MZWIK.jpg

Kategorie

Kalendarz wydarzeń

pon
wt
śr
czw
pt
sob
niedz