Ta strona wymaga JavaScript do poprawnego działaniaOgłoszenia
Gmina Kęty - w Kontakcie JST

Ogłoszenia

Zobacz najnowsze ogłoszenia z samorządu

Webinarium „Wyłudzanie środków pieniężnych i danych ze szczególnym uwzględnieniem finansowania społecznościowego (crowdfundingu) w zakresie udzielania pożyczek”

2 dni temu

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego zaprasza osoby fizyczne i prawne zainteresowane rynkiem crowdfundingowym jako inwestorzy, właścicieli projektów crowdfundingowych oraz dostawców usług finansowania społecznościowego na webinarium „Wyłudzanie środków pieniężnych i danych ze szczególnym uwzględnieniem finansowania społecznościowego (crowdfundingu) w zakresie udzielania pożyczek” organizowane w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, we współpracy z Komendą Główną Policji. 

Webinarium odbędzie się 5 listopada 2025 roku (10:00-15:15).

 

Cel

Celem webinarium jest wskazanie jak się ustrzec przed przestępstwami powiązanymi z crowdfundingiem.

 

Zgłoszenia

Rejestracja na webinarium CEDUR odbywa się poprzez elektroniczny formularz zgłoszeniowy – link do strony z odnośnikiem do formularza: 

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=95326&p_id=18

 

Pytania

Aby webinarium w jak największym stopniu spełniało oczekiwania jego uczestników zachęcamy do kierowania anonimowych pytań dotyczących tematyki webinarium poprzez elektroniczny formularz, który będzie dostępny do 29 października 2025 roku:

https://www.knf.gov.pl/dla_rynku/edukacja_cedur/seminaria?articleId=95323&p_id=18

 

Potwierdzenia możliwości udziału w webinarium zostaną przesłane do 4 listopada 2025 roku. Formularz zgłoszeniowy będzie dostępny do dnia, w którym odbędzie się webinarium.

W przypadku zgłoszeń, które wpłyną w dniu webinarium, potwierdzenia możliwości udziału w webinarium oraz zaproszenia zawierające link do spotkania będą przesyłane na bieżąco.

 

Informacje techniczne

W celu udziału w webinarium niezbędne jest stabilne łącze internetowe. W spotkaniu można uczestniczyć poprzez przeglądarkę internetową lub aplikację. Szczegółowe informacje techniczne dotyczące dołączenia do webinarium zostaną przesłane po potwierdzeniu możliwości udziału w webinarium oraz przekazaniu zaproszenia zawierającego link do spotkania.

 

Opłaty

Udział w webinarium jest bezpłatny.

5505-akt-fotob.jpg

LGD „Dolina Soły” zaprasza na bezpłatne konsultacje i doradztwo

2 dni temu

 

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Dolina Soły”

 

zaprasza: 

 

mieszkańców, podmioty gospodarcze i społeczne 

z obszaru gmin:

 Brzeszcze, Chełmek, Kęty, Oświęcim i Wieprz 

 

na bezpłatne konsultacje i doradztwo

z pracownikami LGD „Dolina Soły”

na temat możliwości dofinansowania w ramach

Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata

2023-2027 oraz Funduszy Europejskich dla Małopolski 2021-2027

 

w Biurze Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania „Dolina Soły”

ul. Kostka Jagiełły 6, 32-626 Zasole

tel. 690 128 018

www.dolinasoly.eu

czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach:

poniedziałek, środa, czwartek 8:00-16.00

wtorek 8:00-17:00, piątek 8:00-15:00



5509-akt-fotob.jpg

Publikacja edukacyjna dla seniorów i ich opiekunów „Oszustwa z wykorzystaniem wizerunku Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego – jak działają oszuści i jak się przed nimi chronić”

2 dni temu

Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, w ramach projektu Centrum Edukacji dla Uczestników Rynku – CEDUR, wydał publikację edukacyjną dla seniorów i ich opiekunów „Oszustwa z wykorzystaniem wizerunku Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego – jak działają oszuści i jak się przed nimi chronić”.

 

Celem publikacji jest upowszechnianie wiedzy na temat sposobów działania oszustów, którzy wykorzystują wizerunek Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) i Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego do popełniania przestępstw. W publikacji zwrócono uwagę na najważniejsze zasady bezpieczeństwa i prawidłowe sposoby reagowania w przypadku kontaktu z oszustem.

Wersję elektroniczną publikacji można bezpłatnie pobrać ze strony:

 

Wydział Polityki Społecznej

Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie

5500-akt-fotob.jpg

Rozpoczął się nabór wniosków stypendialnych „Małopolski program wspierania uczniów”!

7 dni temu

Rozpoczął się nabór wniosków w programie wspierania uczniów, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus, Priorytetu FEMP.06 Fundusze europejskie dla rynku pracy, edukacji i włączenia społecznego w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Małopolski 2021-2027.

 

Tegoroczna edycja pierwszy raz obejmuje dwa niezależne komponenty projektu: 


  • Pierwszy z nich - realizowany od roku szkolnego 2023/ 2024 - jest trzecią edycją. Komponent jest adresowany jest do uczniów zdolnych, znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej. Pod uwagę będą brane okoliczności: niski dochód w przeliczeniu na członka rodziny, posiadanie statusu osoby niepełnosprawnej lub występowanie niepełnosprawności w najbliższej rodzinie, wywodzenie się z rodziny samotnie wychowującej dziecko lub wielodzietnej.
  • Drugi komponent po raz pierwszy jest adresowany do uczniów zdolnych, z syndromem nieadekwatnych osiągnięć. W ubiegłym roku szkolnym młodzi ludzie byli objęci dodatkowym wsparciem w projekcie, poprzez uczestniczenie w dedykowanych zajęciach w szkołach podstawowych, do których uczęszczają.

 

Komponent jest realizowany przez Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli, w partnerstwie z 47 organami prowadzącymi 90 szkół podstawowych, z których w ubiegłym roku szkolnym uczestniczyła połowa.

 

W zakresie komponentu pierwszego celem udzielenia wsparcia stypendialnego jest:


  • Wzmocnienie potencjału uczniów zdolnych znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społeczno-ekonomicznej w zakresie przedmiotów obowiązkowych, dla których została określona podstawa programowa kształcenia ogólnego.
  • Niwelowanie powstałych w tym zakresie barier.
  • Zachęcanie uczniów do podnoszenia wyników edukacyjnych.
  • Mobilizowanie uczniów do poszerzania swojej wiedzy poprzez udział w konkursach i olimpiadach, związanych z przedmiotami zawartymi w podstawie programowej kształcenia ogólnego.

 

Zadaniem komponentu drugiego jest motywowanie uczniów zdolnych z syndromem nieadekwatnych osiągnięć do pracy nad własnym rozwojem.

 

Ze wsparcia jakie daje „Małopolski program wspierania uczniów” w zakresie komponentu pierwszego mogą skorzystać uczniowie szkół podstawowych (począwszy od klasy drugiej) oraz ponadpodstawowych (wszystkich typów), pobierający naukę na terenie Województwa Małopolskiego.

W przypadku komponentu drugiego wsparcie obejmuje uczniów, uczęszczających w ubiegłym roku szkolnym do szkoły podstawowej (począwszy od klasy drugiej), którzy zostali zakwalifikowani do udziału w projekcie w procesie rekrutacji poprzedzonym diagnozom.

 

Stypendium przyznawane jest na rok szkolny 2025/ 2026, od 1 września 2025 roku do 31 sierpnia 2026 roku. Wysokość w przypadku komponentu pierwszego wynosi:


  • 4 200 zł brutto – dla uczniów klas 2-4 szkół podstawowych,
  • 6 600 zł brutto – dla uczniów klas 5-8 szkół podstawowych,
  • 7 200 zł brutto – dla uczniów szkół ponadpodstawowych.

 

Uczniowie objęci wsparciem stypendialnym w zakresie komponentu drugiego otrzymają kwoty:


  • 4 200 zł brutto – dla uczniów klas 3-5 szkół podstawowych,
  • 6 600 zł brutto – dla uczniów klas 6-8 szkół podstawowych oraz 1 klasy szkoły ponadpodstawowej.

Łącznie w bieżącym roku szkolnym zaplanowano przyznanie około 1100 stypendiów na kwotę prawie siedmiu mln zł.

 

Wnioski o przyznanie stypendium (w każdym z komponentów) z „Małopolskiego programu wspierania uczniów”, współfinansowanego ze środków UE, można składać do 22 października 2025 roku, w następujący sposób:

 


  • Pocztą/ kurierem na adres: Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków, z dopiskiem: Departament Edukacji – MPWU UE (komponent 1 lub komponent 2) 2025/ 2026;
  • Osobiście w:
  • Krakowie: siedziba UMWM, przy ul. Racławickiej 56 – Dziennik Podawczy, parter, budynek „B”,
  • Nowym Sączu: Agenda Zamiejscowa UMWM, przy ul. Jagiellońskiej 52, piętro II, p. 206 – Dziennik Podawczy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego,
  • Tarnowie: Agenda Zamiejscowa UMWM, przy al. Solidarności 5-9 – Dziennik Podawczy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, piętro I, p. 123,
  • a także we wszystkich innych lokalizacjach UMWM w Krakowie oraz Agendach Zamiejscowych w: Miechowie, Nowym Targu, Oświęcimiu, Suchej Beskidzkiej i Zakopanem oraz Lokalnych Punktach Informacyjnych Funduszy Europejskich w: Krakowie, Chrzanowie, Nowym Sączu, Nowym Targu i Tarnowie.

 

Szczegółowe informacje, w tym niezbędne formularze oraz dane kontaktowe do ubiegania się o stypendium dostępne są na stronie internetowej: www.malopolska.pl, zakładka: dla mieszkańca / edukacja / Małopolskie Programy Stypendialne oraz linkami: komponent pierwszykomponent drugi.

 

Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego w Krakowie

5480-akt-fotob.jpg

MF i KAS współpracują ze środowiskiem księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów

7 dni temu

 

  • Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa prowadzą działania informacyjno-edukacyjne nt. Krajowego Systemu e-Faktur.
  • 24 września wystartowała akcja szkoleniowa „Środy z KSeF”, która będzie trwać do połowy grudnia.
  • Kolejnym krokiem jest udział ekspertów MF i KAS w wydarzeniach organizowanych przez środowiska branżowe, w tym środowisko księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów.

 

Aby wyjść naprzeciw oczekiwaniom i zapewnić odpowiednie przygotowanie do wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF), Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) współpracują ze wszystkimi zainteresowanymi środowiskami branżowymi.

 

Oprócz spotkań organizowanych przez izby administracji skarbowej i urzędy skarbowe, eksperci MF i KAS dzielą się swoją wiedzą podczas szkoleń, warsztatów i webinariów organizowanych przez organizacje, które zrzeszają specjalistów. W najbliższym czasie pracownicy resortu finansów wezmą udział w webinariach przeznaczonych dla księgowych, biur rachunkowych, biegłych rewidentów, przedsiębiorców oraz wszystkich zainteresowanych praktycznym korzystaniem z KSeF.

Szczegółowe informacje na temat najbliższego webinarium zatytułowanego „Wystawianie i otrzymywanie faktur w KSeF”, które odbędzie się 29 października, znajdują się pod adresem: https://webinar.skwp.pl/ksef-mf-2.

 

Środy z KSeF


„Środy z KSeF” to cykl bezpłatnych szkoleń i webinariów organizowanych przez resort finansów, którego celem jest pomoc przedsiębiorcom w przygotowaniach do wdrożenia obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur. Spotkania odbywać się będą we środy – zarówno stacjonarnie, jak i on-line – aby każdy mógł wziąć w nich udział w dogodnej formie. Cykl rozpoczął się 24 września 2025 r. i potrwa do połowy grudnia 2025 r.


Szczegółowe informacje o terminach i sposobach uczestnictwa w szkoleniach są publikowane na stronach urzędów skarbowych, izb administracji skarbowej oraz na stronie ksef.podatki.gov.pl.


Ministerstwo Finansów - Krajowa Administracja Skarbowa

 

cropped-akt-foto-5484.jpg

Załóż konto! Nowa kampania informacyjna KRUS

7 dni temu

Co trzeci emeryt i rencista rolniczy odbiera swoje świadczenie z KRUS za pośrednictwem poczty, w gotówce, a nie poprzez konto bankowe. Ten utrwalony przez lata nawyk kosztuje Kasę około 70 milionów złotych rocznie.

KRUS inauguruje właśnie kampanię informacyjną, która ma zachęcić seniorów do zakładania rachunków bankowych.

 

Kampania skierowana jest do świadczeniobiorców KRUS i ich rodzin. Jej celem jest przekonanie odbiorców, że założenie konta daje więcej korzyści niż otrzymywanie i przechowywanie pieniędzy w gotówce, służy bezpieczeństwu, kontroli nad finansami, wygodzie i oszczędzaniu. 

– Jesteśmy świadomi, że dla starszego pokolenia możliwość operowania gotówką i bezpośrednie, wieloletnie relacje z listonoszem to wartość sama w sobie – mówi Dariusz Rohde, prezes Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. – Ale z drugiej strony dostrzegamy też ułomności tego rozwiązania. Pieniądze na koncie są bezpieczniejsze, co ma znaczenie w niespokojnych czasach i trafiają do seniora dużo szybciej niż za pośrednictwem poczty. Własne konto to lepsza możliwość zarządzania finansami, lokowania pieniędzy i kontroli wydatków. Wystarczy przełamać niechęć do nowoczesnych rozwiązań, skorzystać ze wsparcia dzieci lub wnuków przy założeniu rachunku a bezpieczeństwo finansowe seniorów ulegnie zdecydowanej poprawie. I właśnie o tym chcemy rozmawiać z rolnikami.

 

Duże znaczenie ma tu również aspekt ekonomiczny. KRUS poszukuje oszczędności, chce efektywnie zarządzać swoimi wydatkami, a w tej perspektywie kwota około 70 milionów złotych rocznych kosztów to stawka, o którą warto zagrać: 

– Za każdy przekaz pieniężny z wykorzystaniem usług pocztowych płacimy 18 złotych – podkreśla Agnieszka Myśliwiec, główny księgowy Kasy. – Miesięcznie daje to kwotę około 6-7 milionów. Te pieniądze mogłyby pozostać w KRUS i być lepiej spożytkowane dla dobra polskich rolników, m.in. na poprawę funkcjonowania działalności Kasy, w tym na przykład ułatwienie rolnikom dostępu do naszych usług poprzez aplikację mobilną KRUS.

 

Z perspektywy rolnika, emeryta i rencisty KRUS transfer świadczenia przelewem przynosi wiele korzyści: 

  • pieniądze na koncie pojawiają się szybciej niż za pośrednictwem poczty, czasami nawet o dwa-trzy dni wyprzedzają stały miesięczny termin wypłaty świadczenia,
  • posiadanie rachunku bankowego umożliwia ułatwia dostęp do wielu usług publicznych,
  • własne konto ułatwia inwestowanie, kontrolę wydatków i oszczędności,
  • pozwala rodzinie na wypłatę środków z tytułu organizacji pogrzebu z konta zmarłego świadczeniobiorcy. 

 

W banku pieniądze z emerytury i renty seniora są bezpieczne, a lokaty gwarantowane przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny do kwoty 100 tysięcy euro. Wiele banków oferuje prowadzenie ROR przy regularnych wpływach za darmo, a po pieniądze nie trzeba jeździć do odległego banku, czy bankomatu. Gotówkę można wypłacać także podczas zakupów w wielu wiejskich sklepach, korzystając z usługi cashback, polegającej na wypłacie pieniędzy w punkcie sprzedaży, czyli np. w sklepie spożywczym, kiosku, na stacji benzynowej lub w aptece. Wystarczy zapłacić kartą choćby symboliczną kwotę i poinformować sprzedawcę o chęci wypłaty i odebrać gotówkę.

– Bardzo liczymy na ludzi młodych – dodaje prezes Dariusz Rohde. – Na ich pomoc w założeniu konta rodzicom, babci czy dziadkowi, na wsparcie przy pierwszych operacjach i wyjaśnienie zawiłości technologicznych. Operacje z użyciem karty, telefonu, zegarka czy opaski są coraz bardziej intuicyjne i uproszczone, a sieć punktów, w których można zrealizować wypłaty, ogromna. Dlatego też część naszej kampanii adresowana będzie właśnie do dzieci i wnuków. 

 

KRUS ma ponad 1 mln 171 tys. świadczeniobiorców, czyli osób pobierających emerytury, renty, czy renty rodzinne. Z danych Biura Statystyki KRUS wynika, że w sierpniu pieniądze na rachunki bankowe otrzymało z KRUS ponad 774 tys. osób, a 397 tysięcy – przekazem pocztowym.

Największa grupa rolniczych seniorów, którzy otrzymują świadczenie bezpośrednio na rachunek bankowy, mieszka na Opolszczyźnie – tam z usług bankowych korzysta niemal 77 proc. uprawnionych do odbioru świadczeń z KRUS. W Lubuskiem, Podlaskiem, na Pomorzu, w Wielkopolsce i w województwie kujawsko-pomorskim emerytury i renty dostaje na konto ponad 70 procent świadczeniobiorców.

Z kolei największe przywiązanie do przekazów pocztowych deklarują mieszkańcy Podkarpacia, gdzie aż 43 proc. emerytów i rencistów KRUS otrzymuje świadczenie w tradycyjny sposób – od listonosza. Podobnie jest w Małopolsce (42,3 proc.) oraz na Mazowszu (36,2 proc.).

 

Nowa kampania informacyjna KRUS prowadzona będzie głównie za pośrednictwem placówek terenowych Kasy, z wykorzystaniem plakatów, ulotek i marketingu bezpośredniego (mailing, rozmowy telefoniczne, kontakty osobiste), a także przy użyciu mediów społecznościowych i działań public relations.

Elżbieta Oppenauer

Rzecznik prasowy KRUS


5487-akt-foto.jpg

Uwaga na fałszywe maile o kontroli podatkowej

14 dni temu

 

  • Oszuści podszywający Krajową Administrację Skarbową (KAS) wysyłają fałszywe wiadomości e-mail o wszczęciu kontroli podatkowej.
  • Autorzy e-maili zachęcają, aby kliknąć w niebezpieczne linki w celu uzyskania szczegółowych informacji.
  • Zwracaj uwagę na adres nadawcy e-maila. Jeśli nie kończy się na „gov.pl”, a wiadomość dotyczy spraw urzędowych, zwiększ czujność.
  • Jeśli otrzymałeś podejrzaną wiadomość e-mail, albo masz wątpliwości co do jej autentyczności, skontaktuj się z infolinią KAS: 22 330 03 30.

 

Przestrzegamy przed oszustami, którzy za pomocą fałszywych e-maili próbują wyłudzić dane. Oszuści wysyłają fałszywe wiadomości e-mail, które zapowiadają kontrolę podatkową. Wiadomości zachęcają do kliknięcia w niebezpieczne linki lub załączniki. Po kliknięciu w link, użytkownik jest przekierowywany do serwisu, który może wymagać podania poufnych danych. Jest to próba wyłudzenia informacji. Oszuści próbują zdobyć poufne informacje, takie jak: dane osobowe, numery kont bankowych, adresy i hasła poczty elektronicznej.

 

Przykładowa treść fałszywych wiadomości (pisownia oryginalna):

 

Krajowa Administracja Skarbowa (KAS)

Adres e-mail: xxxxx

 

Na podstawie art. 282 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa, zawiadamiam o zamiarze wszczęcia kontroli podatkowej w zakresie: podakatek VAT za okres od 01.01.2025 do 31.8.2025. Kontrola zostanie przeprowadzona przez pracowników urzędu skarbowego. Szczegółowe informacje dotyczące wymaganych dokumentów znajdują się na stronie:

[Przejdź do szczegółów]

Kliknij, aby uzyskać więcej informacji

Krajowa Administracja Skarbowa

 

 

Co robić w przypadku próby oszustwa?

Należy pamiętać, aby nigdy nie podawać nikomu poufnych informacji, zwłaszcza po otrzymaniu podejrzanych wiadomości e-mail czy SMS zawierających prośbę o udostępnienie danych.

Jeżeli otrzymana wiadomość e-mail lub SMS budzi Państwa wątpliwości, lub gdy ktoś zadzwonił i podał się za pracownika urzędu skarbowego żądając wrażliwych informacji, zachęcamy aby zadzwonić i wyjaśnić tę sytuację na infolinii KAS: 22 330 03 30.

Zachęcamy również do korzystania z platformy CERT, która służy do zgłaszania wszelkich incydentów w zakresie cyberbezpieczeństwa.

 

Ministerstwo Finansów - Krajowa Administracja Skarbowa


5463-akt-fotob.jpg

Mammobus ponownie w Kętach

15 dni temu


  • Narodowy Fundusz Zdrowia zaprasza mieszkanki powiatu oświęcimskiego na mammografię.
  • W programie profilaktyki raka piersi bezpłatnie, raz na dwa lata, mogą zbadać się panie w wieku 45-74 lata.
  • Badania są wykonywane w pracowniach stacjonarnych i w mammobusach.
  • W październiku mammobus zaparkuje w Oświęcimiu i Kętach.

 

Program profilaktyki raka piersi, który finansuje Narodowy Fundusz Zdrowia, jest przeznaczony dla kobiet w wieku 45-74 lata. W ramach niego mogą one raz na dwa lata wykonać badanie mammograficzne. Bezpłatnie, bez skierowania, bez kolejek. Wystarczy zgłosić się do jednej z 33 pracowni stacjonarnych w regionie albo do mobilnego gabinetu – mammobusu.

 

Mammobusy docierają przede wszystkim do mniejszych miejscowości i wsi, by mieszkające tam kobiety mogły kontrolować swoje piersi bez konieczności dalekich podróży. Diagnostyka na ich pokładzie nie różni się jakością od tej wykonywanej w stacjonarnej pracowni.

 

Mammografię wykonuje się specjalnym aparatem, wytwarzającym promieniowanie przy użyciu czułych błon rentgenowskich. W trakcie badania każda z piersi jest umieszczana na małej podstawce i dociskana plastikową płytką od góry oraz z boku (ucisk trwa zaledwie kilka sekund), co pozwala uzyskać po dwa obrazy dla każdego sutka. Następnie są one analizowane przez specjalistę - lekarza radiologa.

 

Jeśli badanie nie wykaże nieprawidłowości, wystarczy je powtórzyć po upływie dwóch lat. W pozostałych przypadkach pacjentka jest kierowana na pogłębioną diagnostykę. Może ona obejmować poradę lekarską, mammografię uzupełniającą, USG piersi czy biopsję.

 

Adresy pracowni stacjonarnych oraz pełen terminarz postojów mammobusów są dostępne na stronie: www.nfz-krakow.pl w zakładce „Profilaktyka z NFZ”. Informacje o programie profilaktyki raka piersi można także uzyskać dzwoniąc pod bezpłatny, całodobowy numer Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800 190 590.

 

Mammobus w powiecie oświęcimskim:

  • gmina Oświęcim
  • 20 października Oświęcim, ul. Jadwigi 11, przy Kauflandzie, godz. 9-17,
  • tel. do rejestracji: 58 767 34 44;
  • gmina Kęty
  • 20 października, Kęty, os. Nad Sołą 29 (przy krytej pływalni), godz. 9-17,
  • tel. do rejestracji: 58 767 34 44.


Małopolski Oddział Wojewódzki

Narodowego Funduszu Zdrowia w Krakowie

5450-akt-foto.jpg

V Nabór wniosków na działalność gospodarczą!

15 dni temu

Informujemy, że od 06.10.2025 r. do 10.10.2025 r. będzie prowadzony V nabór wniosków o dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej dla osób zarejestrowanych w Powiatowym Urzędzie Pracy w Oświęcimiu. 

 

Kwota dofinansowania na rok 2025 r. wynosi 30.000,00 zł.

 

Wnioski na dotację dostępne są w dokumentach do pobrania: Link do pobrania wniosku na dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej.

W jednym naborze dofinansowanie może zostać przyznane dla maksymalnie 15 osób, których wnioski zostały ocenione najwyżej.

 

Dostępne środki przeznaczone są przede wszystkim dla osób:

  • powyżej 50 roku życia,
  • niepełnosprawnych,
  • długotrwale bezrobotnych,
  • osób do 30 roku życia. 
  •  

 

Dokumenty potrzebne do naboru:

  1. Uzupełniony wniosek na działalność gospodarczą
  2. Załączniki do wniosku (tj. prawo do lokalu, oferty cenowe)
  3. Formularz o pomocy de minimis

 

Powiatowy Urząd Pracy w Oświęcimiu


5447-akt-foto.jpg

Nabór do Małopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego VII kadencji

15 dni temu

Marszałek Województwa Małopolskiego Łukasz Smółka zaprasza organizacje pozarządowe do udziału w wyborach do Małopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego. Małopolska Rada Działalności Pożytku Publicznego jest organem konsultacyjnym i opiniodawczym Samorządu Województwa Małopolskiego, funkcjonującym w oparciu o zasady dialogu obywatelskiego. W obszarze zainteresowania Rady jest troska o poprawę relacji partnerskich obu sektorów oraz doskonalenie form współpracy samorządu z organizacjami pozarządowymi. Rada jest powoływana na podstawie art. 41a ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.


Dlaczego warto być w Małopolskiej Radzie? Bo możesz:


  • mieć wpływ na politykę województwa małopolskiego w zakresie współpracy z organizacjami pozarządowymi;
  • nawiązywać szerokie kontakty i łączyć siły w kreowaniu polityki krajowej wobec NGO (MRDPP jest członkiem Konwentu Wojewódzkich Rad Działalności Pożytku Publicznego i współpracuje z Krajową Radą Działalności Pożytku Publicznego).


Kto może zgłosić kandydata do MRDPP?


Organizacja pozarządowa działająca na terenie Małopolski w danym regionie wyborczym może zgłosić jednego kandydata. Organizacja potwierdza zgłoszenie swojego kandydata na formularzu zgłoszeniowym, zgodnie ze sposobem reprezentacji.

W celu zachowania regionalnego składu Rady, województwo zostało podzielone na 5 regionów wyborczych:

1. Małopolska Zachodnia obejmujący m. Oświęcim oraz powiaty: suski, wadowicki, chrzanowski, oświęcimski, olkuski;

2. Krakowski Obszar Metropolitalny obejmujący powiaty: krakowski, miechowski, myślenicki, proszowicki, wielicki;

3. Region Tarnowski obejmujący m. Tarnów oraz powiaty: dąbrowski, tarnowski, brzeski, bocheński;

4. Małopolska Południowa obejmujący m. Nowy Sącz oraz powiaty: nowotarski, tatrzański, limanowski, nowosądecki, gorlicki;

5. Miasto Kraków.


W każdym regionie wyborczym do Rady wybranych zostanie dwóch reprezentantów organizacji pozarządowych.


Jakie warunki musi spełnić kandydat do MRDPP?


  • Posiadać wiedzę z zakresu funkcjonowania organizacji pozarządowych w przestrzeni publicznej;
  • Posiadać doświadczenie w pracy społecznej/wolontariacie (w tym pełnione funkcje i najważniejsze osiągnięcia) w organizacji pozarządowej;
  • Wskazać działania/aktywności jakie chciałaby/chciałby podjąć będąc w MRDPP;
  • Uzyskać minimum 10 imiennych rekomendacji od małopolskich organizacji pozarządowych;


Zgłoszenia należy składać w terminie do 31 października 2025 r.


Ogłoszenie, formularz zgłoszeniowy, rekomendację oraz regulaminy dotyczące naboru i działania Małopolskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego znajdują się w Biuletynie Informacji Publicznej  

Informacje o wyborach można również uzyskać pod numerem telefonu 12 61 60 538 lub kierując pytanie na adres e-mail: [email protected] 

Przypominamy również, iż istnieje możliwość dokonania zgłoszenia osobiście w jednej z Agend Zamiejscowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, godziny otwarcia: poniedziałek - piątek 8:00 - 16:00.

5443-akt-foto.jpg

Kategorie

Kalendarz wydarzeń

pon
wt
śr
czw
pt
sob
niedz